Analiza

Hoće li u Zagrebu prevladati političke kalkulacije ili interes građana?

01.04.2015. 14:03, Treba li Zagreb na prijevremene izbore?

U prošlu subotu udruga Milana Bandića je konačno, nakon višemjesečnih priprema, prerasla u stranku. Projekt je to koji je najavljivao sadašnji zagrebački gradonačelnik kao pripremu izlaska na parlamentarne izbore. Od prvih najava, doduše, se situacija u Zagrebu prilično zakomplicirala i priču o izlasku na parlamentarne izbore gurnula u drugi plan.

Djelovanje te toliko spominjane pravne države je unijelo neke nove elemente u političku računicu. Uslijedilo je pritvaranje gradonačelnika, njegovo puštanje uz novčano jamstvo  i zabrana obavljanja dužnosti.

Situacija u kojoj je gradonačelnik bio bez ovlasti, a tadašnja zamjenica Sandra Švaljek postupala, čini se, potpuno samostalno, ne namjeravajući se niti na koji način dovesti u situaciju da sa svoje strane krši sudsku zabranu Milanu Bandiću da obnaša funkciju, otpočetka je onima koji poznaju način rada i stil gradonačelnika bila osuđena na kratko trajanje. Kroz svoju političku karijeru g. Bandić nipošto nije navikao da njegova nije zadnja, pogotovo u odnosima sa onima koje je smatrao podređenima, bez obzira na formalne funkcije. Prisjetimo se samo odnosa s bivšom gradonačelnicom Vlastom Pavić kojoj je tada bio, formalno, zamjenik.

Dodatno ulje na vatru je bila i činjenica da je Sandra Švaljek svojim profesionalnim, pristojnim i ugodnim nastupom zadobila simpatije i dotadašnja podrška Bandiću je počela pokazivati lagani odmak prema gospođi Švaljek. S rastom popularnosti počela su šuškanja o njenom samostalnom političkom angažmanu. Pored toga, u funkcioniranju gradskog „hladnog pogona“ ništa se nije katastrofalnog događalo. Snijeg se čistio, tramvaji su i dalje vozili, nedostatak gradonačelnika u svakodnevnom funkcioniranju Grada iz pozicije prosječnog građanina se nije osjetio. Činjenica da Grad i gradske službe funkcioniraju bez dotad sveprisutnog gradonačelnika počeo je štetiti do tada pažljivo stvaranoj predodžbi da bez gradonačelnika Zagreb uopće ne može funkcionirati.

Milan Bandić se nije tako dugo održao na političkoj sceni da bi bio samo pasivni promatrač za njega nepovoljnih događaja. Jasno je bilo da se nipošto neće dozvoliti situacija da gospođa Švaljek dočeka 2. lipnja u gradonačelničkoj fotelji kad bi se njena pozicija definitivno zacementirala. Ostavka i provociranje novih izbora su bili neminovnost.

No, uslijedilo je sudsko vraćanje ovlasti gradonačelnika i onda opet sudski salto mortale, povratak gradonačelnika u pritvor.

Predvidivo, nakon vraćanja gradonačelničkih ovlasti slijedilo je smjenjivanje gđe. Švaljek i postavljanje na njeno mjesto gđe. Kusin.

I što sad? Od novih izbora prije ljeta, čini se, u ovakvom spletu okolnosti, neće biti ništa. Odnosno ovisit će u prvom redu od ponašanja nove obnašateljice dužnosti. Premda je do sada Vesna Kusin pokazivala apsolutnu lojalnost, da ne kažemo poslušnost gradonačelniku, već njena prva izjava nakon dobivanja punomoći bi mogla zabrinuti Bandića. Naime, isto kao i Švaljek, čini se da nema namjeru ići u Remetinec po upute. Gospođa Kusin također nije ušla u novoosnovanu stranku.

No, bez obzira na silnu samouvjerenost, činjenica je da je g. Bandić preiskusan političar, a da ne bi shvatio da vođenje kampanje iz pritvora značajno smanjuje izglede za uspjeh. Nakon gubitka tih izbora, bez obzira na dosadašnje svojstvo da se već dizao iz političkog nokdauna, teško da bi povratak bio moguć.

Pored toga, od ostalih aktera na političkoj sceni, malo tko priželjkuje izbore. HDZ nema svog izgrađenog kandidata s kojim bi se bar mogao upustiti u neizvjesnu utrku za dužnost gradonačelnika, a u Zagrebu već dugo nisu dominanta stranka i neuspjeh na gradskim izborima bi bio loš odskok za parlamentarne izbore. SDP je, bez obzira na recentni rast rejtinga na nacionalnoj razini, u anketama daleko od postotaka koje je ostvarivao na parlamentarnim izborima i neposredno nakon njih, premda se uzda da je rejting predsjednika zagrebačke organizacije Davora Bernardića odmah poslije Bandićevog.

 HSLS i HSS pak su, dojam je, procijenili da je Bandić manje-više politički mrtav te da su raniji izbori neminovnost pa bi igranje na kartu suradnje sa Sandrom Švaljek mogla biti dobitna kombinacija. Izazvali su raskid saveza u Gradskoj skupštini sa listom Milana Bandića i odlučili odigrati nekoliko poteza samostalno. Čini se da ih je najviše motivirala mogućnost ponavljanja kombinacije s prošlih izbora kada su sa vanstranačkim stručnjakom na čelu liste, u ulozi zeca, uspjeli dobiti  značajno veću zastupljenost u Skupštini od realnog rejtinga među glasačima. Vjerojatno bi bila i ispravna kalkulacija da bi sa Sandrom Švaljek na čelu liste uspjeli ponoviti sličan rezultat.

Sudsko vraćanje ovlasti gradonačelniku presjeklo je, čini se, te planove.

Ostali sudionici političke scene i nemaju neke posebne motivacije za prijevremene izbore za gradonačelnika Grada Zagreba. Mirela Holy bi se morala kandidirati, vjerojatno preko volje jer do sada nije pokazivala poseban interes za gradsku politiku i gradske teme, s izuzetkom zaštite okoliša. HNS je, s mogućnošću izbora, započeo forsirati projekt trenutne ministrice graditeljstva i prostornog uređenja kao nove gradonačelnice. Time, donekle, ponavlja situaciju u kojoj je bio SDP na prošlim lokalnim izborima, kada je tadašnji  ministar zdravlja s pozicije ministra ušao u kampanju za gradonačelnika, što građani nisu osobito honorirali. S obzirom i na rejting HNS-a u Gradu Zagrebu, nije odveć realno očekivati da sličan projekt uspije.

I onda, kada će biti izbori za gradonačelnika Grada Zagreba? Čini se da je prva mogućnost kraj godine i (ne)izglasavanje gradskog proračuna. I tada će, nažalost, previše toga ovisiti o procjenama političkih aktera o tome što je trenutno za njih najisplativije  i o političkim savezima koji se sklope ili ne sklope u Gradskoj skupštini. U prvom redu o tome uspiju li se HDZ i gradonačelnik dogovoriti oko suradnje. Oko te suradnje puno će toga biti jasnije već na sljedećoj sjednici Gradske skupštine.

Sada gube najviše, naravno, građani Grada Zagreba koji su taoci situacije. Premda Grad funkcionira na „hladnom pogonu“ i nema problema u funkcioniranju redovnih službi, ipak je ovakva situacija za Zagreb i na srednje staze nepovoljna. Kada bi se gradom trebalo upravljati iz Remetinca, što je gotovo nemoguća misija, jasno da teško može biti govora o pokretanju važnih gradskih projekata kao što su projekt zbrinjavanja otpada i otpadnog mulja iz pročistača, produžetku Branimirove, ili izgradnji kanalizacijske mreže. Iz zagrebačkih Sesveta otpadne vode se nepročišćene  izlijevaju u Savu, iako građani u svakom kubiku vode plaćaju uslugu pročišćavanja.

Premda nekome iz centra grada to može zvučati nevjerojatno, ali u pojedinim rubnim područjima još uvijek nema gradske vodovodne mreže, a o potpunoj plinofikaciji da i ne govorimo.

Zagreb je prošle godine uspio povući jedva nešto preko 600.000 tisuća kuna iz EU fondova, što je gotovo nevjerojatan podatak, pogotovo kad se usporedi sa manjim gradićima poput Jaske ili Lepoglave koji su privukli višemilijunske iznose. Proces modernizacije gradske uprave, pogotovo uvođenje načela e-uprave u poslovanje, se ne odvija  potrebnom brzinom.

Stoje i neiskorišteni gradski resursi, poput pogona bivše tvornice Sljeme koji se nalazi na idealnoj poziciji uz prugu i svu potrebnu infrastrukturu za razvojne projekte, a sada predstavlja ruglo koje građani gledaju godinama,  stoje neiskorištena i zemljišta Zagrepčanke, projekta Paromlin i drugih.

Od nekadašnjeg prvog industrijskog centra bivše države Zagreb se prometnuo u grad u kojem se veće investicije događaju uglavnom u trgovačke centre. U Večernjem listu od neki dan pisano je o otvaranju novih proizvodnih pogona u Međimurju, Rijeci, Novoj Gradišci, Varaždinu no Zagreb se ne spominje nigdje.

Prije prošlih izbora gradonačelnik je, radi interesa građana, pozivao na promjenu situacije u kojoj su razvojni projekti blokirani pri čemu je okrivljavao Skupštinu. Sada također postoji blokada i vrijedio bi isti argument kao poziv na promjenu stanja.

Zbog svega toga, ako se situacija sa gradonačelnikom ne promijeni uskoro, uistinu bi najpoštenije prema građanima bilo raspisivanje novih izbora. Pa da građani, u bitno promijenjenim okolnostima, na kraju odluče kako žele da se vodi njihov grad.

U konačnici, ostaje nam se samo nadati da se političke kalkulacije neće pokazati bitnijim od interesa Zagreba i njegovih građana.

Interakcija

 
UČINIO -> 15 4 1 33
PRIMIO <- 30 6 5 58

Dostignuća

Vingd 70.00
Bodovi 89.3
Analize 7 70.00
Ankete 13

Ocjene (7)


Respektira (6): draxy, zkkuzman, AlexKolaric, visitor, Alumnus, siouxica


Slaže se (1): NEKOVARAZDIN


Komentari (5)


dobrodošao na barometar! odlična analiza, veselim se idućima:) tko, po tebi, ima najviše šanse na tim izborima? misliš da je moguće da hdz podrži švaljek kao svog kandidata? i, hoće li bernardić zaista biti SDP-ov ili će ZM opet nametnuti nekog svog? siouxica 0 0 0


problem gradonaćelnika grada Zagreba svodi se na problem grada Zagreba a ne na čitave regije, pošto je gradonačelnik i župan, onda nemam što za reči neka se Zagrebu ukine status županije i udjeli (samo) status grada. Bandič je mogao iči sa strankom u_prolazu 0 0 0


.. ako građani grada Zagreba misle da samo njih briga za ZG, a ne da čitava regija ovisi o ZG, onda ukinimo status županije gradu Zagrebu, neka bude samo Grad. u_prolazu 0 0 0


Hvala na dobrodošlici! Što se tiče šansi, rekao bih da za drugi krug najviše šanse imaju Bandić i Bernardić. Izvjesno je da će DB biti kandidat, ovaj put je to izrečeno bez ikakvih ograda. HDZ će pokušati pridobiti SŠ ako baš neće imati druge opcije. DPandek 0 0 0


dobrodošlica i od mene :) super politička analiza, no kopka me sljedeće: u medijima je bilo da su "svi snubili" švaljekicu, misliš li da je najava smjene pročelnika originalno njezina ideja, da cimne bandića, ili joj je sugerirano kao taktički potez? visitor 0 0 0

Analiza

Hoće li u Zagrebu prevladati političke kalkulacije ili interes građana?

01.04.2015. 14:03, Treba li Zagreb na prijevremene izbore?

U prošlu subotu udruga Milana Bandića je konačno, nakon višemjesečnih priprema, prerasla u stranku. Projekt je to koji je najavljivao sadašnji zagrebački gradonačelnik kao pripremu izlaska na parlamentarne izbore. Od prvih najava, doduše, se situacija u Zagrebu prilično zakomplicirala i priču o izlasku na parlamentarne izbore gurnula u drugi plan. Djelovanje te toliko spominjane pravne države je unijelo neke nove elemente u političku računicu. Uslijedilo je pritvaranje gradonačelnika, njegovo puštanje uz novčano jamstvo i zabrana obavljanja dužnosti. Situacija u kojoj je gradonačelnik bio bez ovlasti, a tadašnja zamjenica Sandra Švaljek postupala, čini se, potpuno samostalno, ne namjeravajući se niti na ... više >

  • 6
  • 1
  • 0
  • 5

Analiza

Gradonačelniče, gdje je nestalo zaklinjanje na stručnjake i stručnost?

27.03.2015. 01:17, Treba li Zagreb na prijevremene izbore?

Gradonačelnik Zagreba gospodin Milan Bandić,  koji se nalazi u pritvoru, promijenio je svoju odluku o zamjenici koja obavlja  funkciju gardonačelnika dok se on nalazi u Remetincu. Gradonačelnik Bandić na takvu promjenu svoje odluke ima  puno pravo i tu nema nikakva  formalnog spora ili upitnika.   Štoviše, u formlanom smislu gradonačelnik Bandić nije dužan svoju odluku niti obrazložiti.

 Međutim, radi se o javnim osobama, javnom poslu i mene, kao stanovnicu grada Zagreba,  jako  zanima obrazloženje i razlozi ovakve promjene.  Što je to dr.sc.  Sandra Švaljek, vodeći Zagreb proteklih pet mjeseci, tako loše učinila da je gradonačelnik iz pritvora odlučio intervenirati?  Ovo je pitanje posebno intrigantno u kontekstu činjenice da je gospodin Bandić vrlo često isticao kako je dr.sc. Švaljek zamolio  da u izborima sudjeluje kao njegova zamjenica  upravo zbog svoje stručnosti. I vrlo je često njezinu stručnost isticao u proteklih godinu i pol dana.  Pa, je li dr.sc. Švaljek, u proteklih pet mjeseci, opravdala reputaciju stručnjaka?

 Poslovi  političko stručni

 Prvo,  dr.sc. Švaljek našla se na poziciji vršiteljice dužnosti gradonačelnika  bez  da je sama aktivno na tome 'radila'. Gradonačelnik je završio u pritvoru.  Najneugodiniji mogući način za preuzimanje neke dužnosti.  I obavljala je taj posao uz puno manje nametljivosti od samog gospodina Bandića. Želim reći, nije baš odavala dojam da joj je glavni  cilj 'izgurati' gospodina Bandića. 

 Gotovo istovremeno kada je dr.sc. Švaljek počela obavljati ovaj posao Vlada je snizilia porez na dohodak i Grad je, po riječima pročelnika za financije, ostao bez više od 700 milijuna kuna prihoda u 2015. godini.  U izradi proračuna za 2015. godinu zamjenica je u biti nastavila  gradonačelnikovu politiku uravnoteženog  gradskog proračuna iz 2014. godine.   Posljedično rashodi su prilagođeni tj. smanjeni za više od 600 milijuna kuna ili 6,6 posto.  Samo za usporedbu, kada bi državni proračun smanjio rashode za 6,6 posto to bi značilo njihovo smanjenje za 7,6 milijardi kuna i deficit bi se  više nego prepolovio.

 Uravnoteženim proračunom za 2015. godinu Grad  je zaštićen od rasta duga, a građani od povećanja gradskih nameta.  Primjereno ekonomskim okolnostima, sukladno politici koju je  već prethodno uspostavio gradonačelnik Bandić i sasvim sukladno stručnoj reputaciji dr. sc. Švaljek. A najvažnije,  korisno za nas građane. Naravno,  nekim su proračunskim korisnicima sredstva smanjena, ali to je bit fiskalne prilagodbe o kojoj mnogi vole govoriti i za nju se verbalno zalagati.  Gradska Skupšitna je amenovala ovako smanjeni proračun.

 Gospodin Slobodan Ljubičić, iz pritvora,  je dao ostavku na mjesto predsjednika Uprave Zagrebačkog Holdinga.  To zamjenici koja obnaša dužnost gradonačelnice  nije ostavilo puno izbora. Holding mora funkcionirati i mora se imenovati nova Uprava. I tu sasvim neuobičajeno za naše političke  prilike dr.sc. Švaljek odlučuje raspisati javni natječaj i to na način  koji minimizira mogućnost političkog utjecaja na krajnji ishod. Kandidate ocjenjuje, procjenjuje i užu listu najboljih kandidata utvrđuje  ugledna  agencija s međunarodnom reputacijom. Na natječaj se mogao javiti svatko, bez obzira na podobnost ili političku pripadnost, a pobijediti su trebali najbolji. Opet odlična stručna rekacija na problem s ciljem da građani Zagreba dobiju priliku uživati  koristi koje mogu nastati od  upravljanja Holdingom uz visoke menadžerske standarde. To nekako svi želimo. Štoviše, nekih većih primjedaba na ishod natječaja nije bilo, što je samo po sebi već uspjeh.

 U međuvremenu u proteklih pet mjeseci,  dok je dr.sc. Švaljek vodila Grad, tramvaji su vozili redovito i nisu poskupjeli, nije poskupjelo parkiranje, nije poskupjela voda niti ostale komunalije, a očišćen je i snijeg kojeg zamjenica nije morala pojesti. Mislim da je to većina stanovnika i očekivala jer očekujemo također da Grad funkcionira i kao sustav, sustav  kojeg je, na kraju krajeva, dugo godina gradio i gradonačelnik Bandić.  A projekt s   HNS-om na Sveticama? Sve dok Crkva drži zabilježbu, a drži je već dugo, pokretanje tog projekta znači svjesno pristajanje na nove i velike probleme u budućnosti i troškove za stanovnike grada Zagreba. Kao građani očekujemo da gradski projekti rješavaju probleme i stvaraju nova radna mjesta, a ne da otvaraju nove probleme i nove troškove.  To bi trebalo biti jasno naročito gradonačelniku.  

 Lekcije samo političke

 Sudeći po ovim primjerima  za mene je dr. sc. Švaljek, u proteklih pet mjeseci, dala dovoljno dokaza o spremnosti i sposobnosti za stručno vođenje Grada na korist njegovih stanovnika. Međutim, to za gradonačelnika ipak nije bilo dovoljno ili je možda bilo previše?

 Naime, između redaka cijele ove sage sa gradonačelnikom probija osjećaj da je najveći problem gospodina Milana Bandića s  dr.sc. Sandrom Švaljek bio taj što je  pokazala da ima svoju volju i svoje stavove. Nije bila poslušna.  E  da, to hoće biti problem sa stručnjacima.

 Jer baš zato što su stručnjaci imaju vlastite stavove i mišljenje koje temelje na toj svojoj famoznoj struci, znanju i trudu uloženom u stjecanje toga znanja. A kada i  nađu zajedničku platformu s 'rasnim' političarima tada njihove političke ideje shvaćaju točno  onako kako su izrečene. Pa imaju vrlo  konkretne i jasne zamisli  o provođenju tih ideja. Jer govorio je Milan Bandić  u aktualnom mandatu puno o stručnosti, o  radu, o 'nogicama' za uhljebe,  o reformama. Samo čini se da pri tome nije mislio o stručnosti na isti način kao i dr.sc. Sandra Švaljek.

 Ovaj potez Milana Bandića pokazuje i dokazuje samo jedno. Svo to pozivanje na stručnost služilo je samo kao politički slogan za jednokratnu upotrebu i zavaravanje birača bez stvarne namjere i želje da  se riječ i djela stručnjaka stvarno poslušaju i respektiraju.  I zato je  jedno od naravoučenija ove priče  da političare treba jako dobro i precizno propitati što stvarno misle kada opisuju i crtaju bolju budućnost. Jer nije Milan Bandić jedini koji se u hrvatskom političkom prostoru  deklarativno zalaže za stručnost.

 Međutim, primjer dr.sc. Sandre Švaljek pokazuje još nešto. Pokazuje, da slikovito rečeno,  u hrvatskoj političkoj kuhinji nije moguće skuhati jestivo  i ukusno jelo od starih i ustajalih sastojaka tek uz dodatak malo novih mirodija. Za  ukusno i jestivo jelo    potrebni su pretežito novi i svježi sastojci. Sandra, može li  se naći potrebna količina novih sastojaka?

www.martinadalic.hr

2

mdalic

Interakcija

 
UČINIO -> - - - 1
PRIMIO <- 42 12 6 69

Dostignuća

Vingd 50.00
Bodovi 79.8
Analize 5 50.00

Komentari (8)


Posve logična analiza do koje bi trebao doprijeti svaki zreli hrvatski/zagrebački birač. Nažalost, populizam, vikanje i parole u nas (pre)često prolaze u odnosu na stručnost i znanje. Chopacabra 0 0 0


tih floskula o "stručnosti" u rješavanju problema mogu se naslušati svi građani lijepe naše od skoro pa svih političara, posebno na lokalnim izborima....a na kraju ti stručnjaci kraj profesionalnih političara i njihovih poslušnika nemogu ama baš ništ NEKOVARAZDIN 0 0 0


ukoliko se ne žele povinovati odlukama politike i misliti i raditi svojom glavom, onako kako su školovani i kako nalažu pravila te famozne "struke" NEKOVARAZDIN 0 0 0


Ne mogu se složiti ni s poantom ove analize niti s koncepcijama koje izlaže. Koliko ja uspijevam dokučiti, "dokaz stručnosti " dr.sc. Švaljek je to što je vjerno replicirala upravljanje proračunom naslijeđeno od g. Bandića?! U čemu je tu stručnost? Dirk15 0 1 0


Zapravo mi smo se već toliko navikli na prosječnost, nekompetentnost pa i diletantizam javne uprave da i kakvo takvo funkcioniranje javnih servisa, bez vizije razvoja, smatramo uspjehom. Demon_Clean 0 0 0

Analiza

How soon is now?

22.03.2015. 21:34, Treba li Zagreb na prijevremene izbore?

Ime Zagreb prema raspoloživim dokumentima poznato je preko 900 godina. Prema zadnjim podacima ima oko 790.000 stanovnika. Ima 17 gradskih četvrti od kojih je svaka veličine osrednjeg hrvatskog grada primjerice Gornja Dubrava je po broj stanovnika veća od Karlovca.

Od osamostaljenja Republike Hrvatske, Zagreb je promijenio pet gradonačelnika. Tri HDZ – ovska (Buzančić, Mikša i Matulović – Dropulić), dva SDP ovska (Bandić, Pavić) te jedan nepoznate političke ali poznate populističke orijentacije (Bandić … onaj već spomenuti).

Mi smo mlada demokratska država. Naši zakoni još nisu konzistentni i koherentni, još nisu usvojeni pravno – politički uzusi prihvatljivog ponašanja … na žalost. Moral je poznato u zemljama tranzicije vrlo rastezljiv pojam … a i nije neka bitna vrijednost (ironija).

Vratimo sa sada malo u povijest. Zadnji veći iskorak u promišljanju grada zbio se za vrijeme Većeslava Holjevca (gradonačelnik 1952 -1963), koji je hrabro prekoračio Savu i proširio Zagreb prema jugu (zlobnici bi rekli na Balkan). No taj veliki korak, za ovu priču sam po sebi manje bitan, već je bitan način promišljanja rješavanja detalja u infrastrukturi.

Tada su se, recimo, prvi puta počele raditi moderne gradske prometnice sa deniveliranim križanjima. Dakle, primjenjivala su se tada najmodernija tehnička rješenja. Pogledajmo samo neka naselja u Novom Zagrebu koja su urbanistički projektirana po najmodernijim pravilima tadašnje arhitektonske struke. Vrlo racionalno i sa svim sadržajima za relativno uljuđen život.

Domovinski rat je u svom najintenzivnijem oružanom dijelu trajao do Oluje dakle 1995. Do kraja 1995 postrojbe se bile u pripravnosti radi istočne Slavnije, no početkom 1996 i početkom mirne reintegracije (koja je trajala do 1998), ratne tenzije su spuštene.

Uvažavajući rečeno možda bismo mogli amnestirati prva dva gradonačelnika, no kod potonjih kada se podvuče crta moramo se zapitati što su to oni ostavili kao svoju ostavštinu po kojoj ćemo ih pamtiti kao spomenutog g. Holjevca. Možda ćemo ih pamtiti po nizu afera koje vezuju uz njih.

Promotrimo trokut Bandić – Švaljek – Kusin. Ponekad se pitam da li čitam u novinama ozbiljne političke članke ili sažetak nekog sitcoma (koji baš i nije smiješan možda bi se treba zvati sittrag – situation tragedy). Danas čitam u novinama da postoji varijanta da Bandić smjeni g. Švaljek i umjesto nje imenuje g. Kusin. Uvažavajući g. Kusin postavlja se pitanje koja to operativna znanja g. Kusin ima da bi mogla voditi sustav čiji je godišnji proračun 7 milijardi kuna. Dakle svjedoci smo školskom primjeru političkog voluntarizma.

Promotrimo sada dvije najjače stranke tko su njihovi kandidati za gradonačelnika SDP Ostojić – Bernardić, HDZ – Andrija Mikulić?

Na žalost moramo konstatirati da Zagreb već duže vrijeme nije vodila osoba koja ima viziju razvoja Zagreba, osoba koja ima elokvenciju nas uvjeriti da je njegova vizija realna i izvediva, osoba koja ima autoritet, znanje i jasne mehanizme viziju pretočiti u plan. Plan koji ima svoju vremensku i materijalnu komponentu, dakle plan koji je održiv.

Sadašnje stanje u Zagrebu je neodrživo, Bandić se pokazao kao čovjek bez vizije i bez znanja osmišljavanja razvoja grada. On se zadržava na operativnom nivou i smatra uspjehom kakvo takvo funkcioniranje javnih službi u Zagrebu. Bitni infrastrukturni projekti su u fazama koje ne garantiraju brzo rješenje (već sam pisao o tome). S druge strane bez obzira na mladost naše demokracije, rastezljivo tumačenje demokracije, eventualne nedorečenosti u zakonima vrijeme je da se Bandić posveti u miru svojoj obrani, te da se novi gradonačelnik potraži demokratskim putem.

Isto tako je vrijeme da najveće političke stranke objelodane svoje kandidate i što je još važnije da nam predstave svoje planove razvoja grada (kratkoročno i dugoročno), odnosno da se prime ozbiljnog posla, da angažiraju ozbiljne stručnjake i da se okanu politikantskog laprdanja.

I zaključno ako me pitate koliko brzo bi trebalo izbori, odgovorit ću sa naslovom pjesme grupe The Smiths: „How soon is now?“

2

Demon_Clean

Samo osobe ograničenog uma ne uviđaju da definicija Nemogućeg glasi: "Nedostatak mašte i pobuda".

Bedževi

Interakcija

 
UČINIO -> 8 20 7 76
PRIMIO <- 7 2 2 31

Dostignuća

Vingd 9.00
Bodovi 37.1
Prijedlozi 1 0.00
Analize 4 9.00
Ankete 15

Od istog autora

Ocjene (3)


Respektira (3): Dirk15, siouxica, draxy


Komentari (2)


lucidno, šteta da aut. nije dovršio započetu usporedbu s vremenom v. holjevca, tj. taksativno naveo čime su nas to bandić-sdp, zadužili. ja bih se složio s aut. da je modus njihovog djelovanja puko održavanje stroja, ali ima još puno toga lošeg. Dirk15 0 0 0


Dirk slažem se ali za takvu paralelu trebaš desetak dana ozbiljnog rada kopanja po arhivama itd itd ... nemreš sve stići :( Demon_Clean 0 0 0

Analiza

How soon is now?

22.03.2015. 21:34, Treba li Zagreb na prijevremene izbore?

Ime Zagreb prema raspoloživim dokumentima poznato je preko 900 godina. Prema zadnjim podacima ima oko 790.000 stanovnika. Ima 17 gradskih četvrti od kojih je svaka veličine osrednjeg hrvatskog grada primjerice Gornja Dubrava je po broj stanovnika veća od Karlovca. Od osamostaljenja Republike Hrvatske, Zagreb je promijenio pet gradonačelnika. Tri HDZ – ovska (Buzančić, Mikša i Matulović – Dropulić), dva SDP ovska (Bandić, Pavić) te jedan nepoznate političke ali poznate populističke orijentacije (Bandić … onaj već spomenuti). Mi smo mlada demokratska država. Naši zakoni još nisu konzistentni i koherentni, još nisu usvojeni pravno – politički uzusi prihvatljivog ponašanja … na žalost. ... više >

2

Demon_Clean

Samo osobe ograničenog uma ne uviđaju da definicija Nemogućeg glasi: "Nedostatak mašte i pobuda".
  • 3
  • 0
  • 0
  • 2